Vozi odmoran

Kampanja “Vozi odmoran” namenjena je svim građanima Srbije koji idu na duga putovanja, rekao je u Loznici direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović i preporučio vozačima da na svaka dva sata prave pauzu. On je zahvalivši Turističkoj organizaciji Srbije i Gradu Loznici, kao partnerima u akciji, koju podržavaju i Ministarstvo unutrašnjih poslova, “Putevi Srbije” i “Eko Srbija” istakao da se baš iz Loznice pokreće kampanja, budući da je u toku petrovdanski Festival “LilaLo”.

U centru grada kod Vukovog spomenika svi posetioci su mogli da prođu simulatore upotrebe sigurnosnog pojasa i prevrtanja automobila i čeonog sudara, kao i da dožive kako ih sigurnosni pojas zaista štiti u slučaju saobraćajne nesreće.

“U Srbiji 85 odsto građana upotrebljava pojas na prednjem sedištu, dok na zadnjoj klupi, što je takođe zakonska obaveza, tek 20 odsto ili svaki peti putnik vezuje pojas. To je velilki problem i pozivamo ih da vezuju sigurnosni pojas, naročito zato što on služi da zaštiti i vozače, i putnike u slučaju saobraćajne nesreće”, rekao je Stamatović. Podsetio je i na aktuelnu statistiku stradanja, prema kojoj je ove godine 26 osoba manje poginulo nego u istom periodu prošle, kao i da je povređeno više od 1.000 osoba manje.

Poželevši svim gostima Festivala i učesnicima akcije „Vozi odmoran“ da se u Loznici „osećaju kao u svom gradu ili svojoj kući“ gradonačelnik Loznice Vidoje Petrović rekao je da je zaista lepo kada u miru, slozi i zajedničkoj borbi za bolji život stvaramo ambijent koji je društveno odgovoran i prihvatljiv kod mlađih generacija.

“Ovde smo da s jedne strane doživimo nešto što je od davnina kod nas u Srbiji, a reč je o lilanju, a pre nego što krenu festivalski dani i da iskoristimo priliku da skrenemo pažnju koliko je važno da se odgovorno ponašamo u saobraćaju”, rekao je Petrović.

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović istakla je da je ponosna na ovu aktivnost u okviru koje se ta organizacija udružila sa Agencijom za bezbednost saobraćaja za postizanje jednog zaista važnog cilja – bezbednost svih građana.

„Ova kampanja nije namenjena samo inostranim turistima, već i domaćim, jer želimo svima da skrenemo pažnju da se odmore dok su na putu i zato se ova kampanja zove ‘Vozi odmoran’, a ja bih dodala i ‘Doživi Srbiju’, jer ih pozivam da prave pauzu u nekom od lepih mesta Srbije, kako bi je upoznali, uživali u tom odmoru, a time i bezbedno nastavili svoj put, posetili neku od 950 manifestacija a LilaLo je jedna od njih”. navela je Labović.