Rio Tinto investira u kompaniju InoBat

Rio Tinto iskazuje podršku razvoju ekosistema za proizvodnju baterija u Evropi ulaganjem u Inobat Auto (InoBat), evropsku kompaniju za razvoj tehnologije i proizvodnju baterija. Ovo ulaganje doprineće završetku izgradnje Centra za istraživanje i razvoj InoBat-a i pilot linije za proizvodnju baterija u mestu Vodjeradi u Slovačkoj. Investicija je usledila nakon potpisanog Memoranduma o saradnji  iz maja ove godine, koji je demonstrirao  nameru obe kompanije da zajedno rade na uspostavljanju cirkularnog lanca proizvodnje baterija za električna vozila u Srbiji.

Kompanija InoBat, evropski proizvođač baterija koji ima postrojenje za istraživanje i razvoj baterija i pilot fabriku u Slovačkoj, aktivno priprema planove za izgradnju nekoliko fabrika baterija („gigafactory“), uključujući i fabriku u Srbiji. Kompanija je specijalizovana za istraživanje, razvoj, proizvodnju i isporuku inovativnih baterija najvišeg kvaliteta za električna vozila. Baterije se dizajniraju po specijalnim zahtevima kupaca iz automobilske industrije, industrije komercijalnih vozila, moto-sporta i avio-industrije.

Projekat „Jadar“ kompanije Rio Tinto vredan 2,4 milijarde dolara jedan je od najvećih razvojnih grinfild projekata litijuma, pod uslovom da budu ishodovana sva relevantna odobrenja, dozvole i licence, uz saradnju sa svim zainteresovanim stranama. „Jadar“ ima potencijal da proizvodi godišnje oko 58.000 tona litijum karbonata za izradu baterija i pozicionira se kao najveći izvor litijuma u Evropi u narednih najmanje 15 godina.[1]

Direktorka sektora za proizvodnju materijala za baterije u kompaniji Rio Tinto, Marni Finlajson izrazila je zadovoljstvo što će se zahvaljujući investiciji Rio Tinta partnerstvo sa InoBatom produbiti: „Posebno je značajna korist koju će, uzimajući u obzir širu perspektivu,  doneti sektor za proizvodnju materijala za baterije, kao i uvidi u buduće tehnologije za razvoj baterija. Projekat „Jadar“ nalazi se na pragu evropskog tržišta električnih vozila. Imajući u vidu da „Jadar“ ima potencijal da proizvodi litijum dovoljan za oko milion baterija za električna vozila godišnje u skladu sa najvišim standardima zaštite životne sredine,[2] verujemo da će „Jadar“ biti ključni dobavljač baterija za evropsko tržište. Našom investicijom u InoBat, nadamo se da ćemo doprineti da se određena količina baterija proizvodi u Srbiji.’’

Marjan Boček, izvršni direktor kompanije InoBat Auto izjavio je da se InoBat iskreno raduje unapređenju partnerstva sa Rio Tintom: „Naša misija je oduvek bila da obezbedimo rešenja duž celog lanca vrednosti, „cradle-to-cradle“ pristupom koji predstavlja koncept cirkularne ekonomije i koji će podržati nastojanja Evrope da uspostavi tehnološku nezavisnost. Rame uz rame sa kompanijom Rio Tinto, nastavićemo dalji razvoj naših proizvodnih kapaciteta i blisko ćemo sarađivati na razvoju ekosistema za baterije, u čijem centru će biti zajednički napori za opštu dekarbonizaciju.“


[1] Navedeni proizvodni ciljevi prethodno su navedeni u saopštenju za Australijsku berzu vrednosnih papira (ASX) od 10. decembra 2020. godine, pod nazivom „Rio Tinto proglašava rezervu čiste rude u Jadru” (za litijum karbonat za proizvodnju baterija on iznosi 55.000 tona). Kompanija potvrđuje da ne poseduje nikakve nove informacije ili podatke koji znatno utiču na informacije iznete u originalnom saopštenju za tržište i da su sve važne pretpostavke i tehnički parametri  koji podržavaju  procene iznete u relevantnom saopštenju za tržište i dalje primenljivi i nisu bitno izmenjeni. Kompanija potvrđuje da forma i kontekst u kojima su izneti zaključci nadležnog organa (Competent Person) nisu značajno izmenjeni u odnosu na originalno saopštenje za tržište. Ovo saopštenje za  javnost za tržište je autorizovao sekretar kompanije Rio Tinto Grupa Stiv Alen.

[2] Uz pretpostavku da je veličina baterije 60kWh.

[1] Navedeni proizvodni ciljevi prethodno su navedeni u saopštenju za Australijsku berzu vrednosnih papira (ASX) od 10. decembra 2020. godine, pod nazivom „Rio Tinto proglašava rezervu čiste rude u Jadru” (za litijum karbonat za proizvodnju baterija on iznosi 55.000 tona). Kompanija potvrđuje da ne poseduje nikakve nove informacije ili podatke koji znatno utiču na informacije iznete u originalnom saopštenju za tržište i da su sve važne pretpostavke i tehnički parametri  koji podržavaju  procene iznete u relevantnom saopštenju za tržište i dalje primenljivi i nisu bitno izmenjeni. Kompanija potvrđuje da forma i kontekst u kojima su izneti zaključci nadležnog organa (Competent Person) nisu značajno izmenjeni u odnosu na originalno saopštenje za tržište. Ovo saopštenje za  javnost za tržište je autorizovao sekretar kompanije Rio Tinto Grupa Stiv Alen.

O kompaniji InoBat Auto

Kompanija InoBat Auto posebno je usmerena na pionirska istraživanja, razvoj, proizvodnju i pripremu inovativnih premijum električnih baterija koje su dizajnirane s ciljem da ispune zahteve vodećih globalnih i specijalizovanih proizvođača originalne opreme u okviru automobilske industrije, industrije komercijalnih vozila, moto-sportu i avio-industriji. InoBat ima podršku konzorcijuma investitora i tehnoloških kompanija, uključujući vodećeg investitora, IPM Grupu (IPM) – jednog od najbrže rastućih InfraTech sistema za upravljanje imovinom čija su specijalnost nove tehnologije u sektorima mobilne i digitalne infrastrukture.